Sociale innovaties om de ellende rond Covid-19 te verlichten

Honoursstudenten van de Longwood University(US) en studenten van het Windesheim Honoursprogramma Social Innovation gaan een maand lang onderzoeken wat de gevolgen voor jongeren zijn van COVID-19 en wat de verschillen en overeenkomsten zijn tussen de jongeren in de US en NL.

Vervolgens gaan ze de uitdaging aan om met sociale innovatieve ideeën te komen om deze gevolgen te verlichten. 12 internationale teams leveren hun ideeën aan in een podcast met ondersteunende infographic! In een beauty contest bepalen we het meest social innovatieve idee. Zo leuk en spannend kan onderwijs zijn.

Eind Maart plaatsen we natuurlijk de Podcastserie online.

Kom op met je kop!

Mooi initiatief van Frank Holten, zeker de mooite waard om even de onderstaande film te bekijken en natuurlijk die kop koffie te doneren! Samen zijn we in staat iets moois tot stand te brengen!

‘Bekijk hier de film, https://lnkd.in/dRpUfau klik dan op de link die hieronder staat waarmee je €2,80 stort! Het kost je maar één minuut en het geld voor één kopje koffie.

Wij zetten ons belangeloos in om 100.000 mensen met een arbeidsbeperking de kans te bieden op de baan die ze verdienen en om hun dromen en ambities waar te kunnen maken. We hebben jouw kopje koffie daarbij hard nodig!

Hier? kun je je kopje koffie doneren. https://lnkd.in/dgs8pvD Dank voor je support! Delen wordt gewaardeerd!’ (Bron LinkedIn Frank Holten)

#komopmetjekop

Dragons’ Den Landgoed Woudhuis

Afgelopen weekend was het Landgoed Woudhuis het decor van een spannende Dragons’ Den. Studenten van het Windesheim Honours Programme Social Innovation ontwikkelden in 48 uur plannen om Campus Woudhuis tot bruisend middelpunt te maken van het landgoed.
Uitgangspunten: leren voor iedereen, groen DNA, verbonden met wijken en bedrijven in Apeldoorn en de regio.
De Dragons Kien van Hövell tot Westerflier, Marco Mout en Annemarth Idenburg gaven de studenten positief kritische repliek op de business case, de voorgestelde identiteit van het landgoed, de vormen van eigenaarschap, de relatie met de sustainable development goals van de UN en de gevolgen van het stikstofdebat. Waardevolle inbreng die leidt tot bijstelling en prioritering van de plannen!

Aanstaande maandag gaan we samen met de opdrachtgever Jaap Berends de projecten herordenen en prioriteren om de komende 3 maanden maximale impact te bereiken. Zo leuk kan onderwijs zijn!

How to innovate education through interactions?

Stephanie Akkaoui Hughes is the founder of AKKA Architects, which specializes in designing buildings that evoke creativity, cooperation and learning in their users. Stephanie shares her ideas about the perfect environment for learning and how small changes in the design of a building can have a great impact.

Her vision is that facilitating interactions lead to innovation and creativity. Stephanie Akkaoui Hughes is the founder and lead architect of AKKA Architects. Stephanie is a young visionary architect, who operates beyond the nowadays-restrained realm of architecture. A strong advocate of value created through cross-disciplinary interactions, Stephanie believes that the most sustainable innovation will happen at the intersection of different fields. AKKA’s projects span over the educational, commercial, corporate, public, private and governmental field. AKKA is driven by the vision of Architecting Interaction© that investigates how we can design contexts that foster human interaction in its different forms. This talk was given at a TEDx event using the TED conference format but independently organized by a local community. Learn more at https://www.ted.com/tedx

[Bron youtube]

What is your take on the innovation of education? Is it a planned process or an emerging process of all thinkable stakeholders designing education on the flow and just in time? Is our educational system geared to produce the leaders and professionals for the future?